E a onde imos agora? Algunhas ideas sobre as viaxes de incentivos

As viaxes de incentivo con personal shopper relanzan destinos clásicos coma Londres

As viaxes de incentivo con personal shopper relanzan destinos clásicos coma Londres

Diciamos onte que as viaxes de incentivo nas empresas e o turismo de congresos presentaban un panorama máis ben morno para o próximo ano, aínda que con perspectivas de crecemento. Hoxe queremos traer algunhas tendencias nas viaxes de incentivos para o próximo ano, e quen sabe se para o seguinte tamén.

As viaxes de incentivo, como a vida dentro das empresas, cambiaron moito desque a situación económica entrou en recesión en 2008. Como apunta Eva López Álvarez na súa reportaxe para a revista Focus, as viaxes de incentivo antes de 2008 servían a unha empresa para mostrar poderío económico cara aos seus mellores clientes ou os seus executivos máis destacados.

Logo de atravesar sete bíblicos anos de vacas fracas, penurias de expedientes de regulación de emprego, contracción de salarios e recorte en bonus por obxectivos, as empresas volven dispoñer de orzamento para organizar viaxes de incentivos. Agora ben, a percepción sobre os mesmos cambiou: de xenerosa demostración de músculo pecuniario a mostra insensible de ostentación e despilfarro. É moi posible que eses traballadores premiados cunha viaxe no que vivirán experiencias incribles non se atopen tan cómodos durante a súa estancia mentres saben que na oficina están aplicando un expediente de regulación de emprego aos seus compañeiros.

A pesares do cambio nesta percepción, os datos recollidos pola revista estadounidense Incentives&Marketing mostran que o 73% de empregados que participan nunha viaxe de incentivos renden máis e mellor no seu posto de traballo.

Así que o panorama está claro: as viaxes de incentivos funcionan pero hai que darlle unha volta aos destinos escolleitos e ao programa de actividades para realizar.

Ou como cantaran os Guns&Roses: “Onde imos agora?

As alternativas parecen clara: hai que optar polos destinos próximos, recuperar o local e engadir novos alicientes a destinos que, a priori, parecen esgotados.

Contidos, contidos, contidos.

O obxectivo é obter os beneficios das viaxes de incentivo, isto é, ofrecer unha experiencia para lembrar que sirva para lograr un mellor ambiente de traballo e unha maior produtividade pero mantendo un perfil discreto no custo para a empresa.

Esta meta pode alcanzarse si ofrecemos experiencias únicas e de calidade nas viaxes de incentivos. Ninguén prefire ir de viaxe si pode obter máis diñeiro, vía comisións ou aumentos, así que para manter o estatus destas viaxes é necesario ofrecer un extra.

As Destination Management Companies (DMC) enfróntanse a este novo obstáculo. Comentabamos ao principio do post que un día na oficina dunha DMC antes de 2008 consistía en ofrecer experiencias audaces sen reparar en gastos: golf en resorts dos Emiratos, ou estadías en praias paradisíacas e hoteis de luxo eran os recursos máis habituais.

Hoxe se demanda imaxinación e dose de elemento sorpresa para manter o nivel das viaxes de incentivo pero mantendo unha aparencia modesta. As apostas, por conseguinte, concéntranse en relanzar o atractivo dos destinos locais. Os lugares con praia, as compras en mercados autóctonos e as sorpresas en destinos máis ou menos coñecidos son algún dos elementos que máis valoran os usuarios de viaxes de incentivos, así que quizais sexan estas as pistas a ter en conta á hora de relanzar a oferta de destino.

O atractivo do local: os destinos máis próximos e con historia son un gran recurso para esta nova etapa das viaxes de incentivo. As empresas valoran os pobos pequenos con encanto para as súas viaxes de incentivo xa que se abre un abanico de actividades con pouco tempo de estancia. Se fora unha viaxe individual (empregada con parella ou familia) a estancia media é de dous días; se é unha viaxe de grupo, a estadía prológase ata os catro días. Galicia dispón de innumerables pobos con encanto nos que engadir actividades singulares: o enoturismo en zonas coñecidas pero pouco visitadas como a Ribeira Sacra; as actividades de sendeirismo no interior das provincias de Lugo ou Ourense ou o cicloturismo nalgúns lugares de Costa dá Morte aportan distinción e unha experiencia única e inesquecible. Por suposto, se o conto vai de ofrecer unha experiencia gastronómica, Galicia é unha potencia sen discusión algunha. O obxectivo de manter o equilibrio entre a excelencia e a contención orzamentaria estaría cumprido.

Un xiro inesperado nun lugar coñecido: Moitos destinos parecen, a primeira vista, consumidos pola rutina do viaxeiro. A marxe para ofrecer unha viaxe de incentivo que mereza tal apelativo está en ofrecer un punto de vista diferente. Por exemplo, unha empresa ofrece dramatizacións aos seus clientes durante a súa estancia en Londres nas que teñen que resolver un misterio. Ou dan voltas polos circuítos esotéricos de París: locais significativos, criptas e catacumbas. Só se nos ocorre un lugar con máis potencial que Santiago de Compostela para ofrecer un paseo críptico, e é Toledo.

Outra forma de ofrecer un xiro a un destino máis coñecido é aproveitar os seus barrios de compras. Empresas como uniche-chic.com poñen a disposición dos viaxeiros un persoal shopper que os acompaña polo barrio de compras da cidade e ata os asesora sobre cambios de imaxe.

A Ribeira Sacra é un destino de enorme potencial para viaxes de incentivos

A Ribeira Sacra é un destino de enorme potencial para viaxes de incentivos

O turismo rural encara unha nova etapa: outro destino atractivo para ofrecer nas viaxes de incentivo está no rural. Pero, coidado, non se trata simplemente de enviar aos clientes importantes ou executivos destacados a unha casa rural no medio da nada. A estancia debe estar completada por un servizo de luxo ou, polo menos, que sexa moi destacado. A este respecto, vénnos á memoria a emerxencia do fenómeno do glamping que colleu forza este verán en moitos lugares do sur de España. Trátase de ofrecer unha estancia nunha paraxe natural pero con instalacións de luxo.

Como poden ver, iníciase un tempo novo no sector. O aumento do valor do local pode aproveitarse para potenciar Galicia como receptor deste tipo de viaxes pero hai que aplicar imaxinación e excelencia.

Como o ven vostedes?

 

Deixa unha resposta

O teu enderezo electrónico non se publicará Os campos obrigatorios están marcados con *